Η google τερματίζει το universal analytics το 2023. Όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Η Google ανακοίνωσε ότι από την 1η Ιουλίου 2023, όλες οι ιδιοκτησίες του Universal Analytics (UA) δεν θα επεξεργάζονται πλέον δεδομένα επισκέψεων. Για την επεξεργασία και διατήρηση δεδομένων, θα πρεέπει να κάνετε αναβάθμιση στο νέο Google Analytics 4.

Από την 1η Ιουλίου 2023, το Universal Analytics δεν θα επεξεργάζεται πλέον νέα δεδομένα σε βασικές ιδιοκτησίες. Προετοιμαστείτε τώρα, κάνοντας την απαραίτητη ρύθμιση και εναλλαγή σε ιδιοκτησία Google Analytics 4.

“End of life” του εργαλείου της google Universal Analytics και γιατί πρέπει να σας απασχολεί;

Το Universal Analytics είναι μια κυρίαρχη πλατφόρμα στον χώρο των αναλυτικών στοιχείων ιστού με τους περισσότερους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν σήμερα να βασίζονται στα δεδομένα του ώστε να παίρνυν πιο σωστές αποφάσεις σχετικά με τον ιστότοπό τους και τις στρατηγικές marketing που ακολουθούν.

Εάν δεν έχετε ρυθμίσει ακόμα την ιδιοκτησία του ιστότοπού σας σε Google Analytics 4 ώστε να εκτελείται παράλληλα με την ιδιοκτησία του Universal Analytics, καλό είναι να το κάνετε άμεσα για να διατηρήσετε τη δυνατότητα σύγκρισης απόδοσης από έτος σε έτος (όταν το UA καταργηθεί), θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι η νέα ιδιοκτησία GA4 θα λειτουργεί πριν από την 1η Ιουλίου 2022 (ή τον Οκτώβριο του 2022 για 360 πελάτες).

Εάν το έχετε ήδη ρυθμίσει και έχετε ελέγξει ότι καταγράφει σωστά όλα τα συμβάντα του ιστότοπού σας τότε είστε έτοιμοι για την αλλαγή όταν έρθει η ώρα.

Τι είναι το Google Analytics 4;

Το Google Analytics 4 είναι η τελευταία έκδοση του Google Analytics, ενός δωρεάν εργαλείου ανάλυσης ιστού που δημιουργήθηκε από την Google. Ξεκίνησε για πρώτη φορά ως App + Web σε Beta τον Οκτώβριο του 2019 και κυκλοφόρησε επίσημα τον Οκτώβριο του 2020.

Το Google Analytics 4 έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις εφαρμογές και τους ιστότοπούς σας για κινητά τηλέφωνα.

Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ του Universal Analytics και του Analytics 4;

Το τεχνικό κομμάτι της υπόθεσης…

Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι το νέο μοντέλο καταγραφής δεδομένων. Το Universal Analytics είχε 7 τύπους επισκέψεων σε σύγκριση με το μοντέλο δεδομένων συμβάντων του GA4 που χρησιμοποιεί ένα «συμβάν» τύπου επίσκεψης.

Όταν ένα «συμβάν» δημιουργείται στις ιδιοκτησίες του Universal Analytics, μεταβιβάζεται σε τρεις παραμέτρους (Κατηγορία συμβάντος, Ενέργεια συμβάντος και Ετικέτα συμβάντος). Αυτό δεν ισχύει πλέον στο GA4, τώρα μπορούν να αποσταλούν έως και 25 παράμετροι με ένα μόνο συμβάν που ορίζεται από όλους τους χρήστες.

Αυτή η βασική διαφορά στο μοντέλο δεδομένων δυστυχώς κάνει τα δεδομένα μεταξύ του Universal Analytics και του GA4 ασύγκριτα, καθώς η μέθοδος επεξεργασίας και συλλογής του είναι τόσο πολύ διαφορετική.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics 4;

Ενώ το Google Analytics 4 μοιράζεται πολλές από τις ίδιες λειτουργίες με το Universal Analytics, περιλαμβάνει επίσης νέες και βελτιωμένες λειτουργίες για την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών. Για παράδειγμα, το GA4 μπορεί να παρακολουθεί συμβάντα χρηστών, όπως κύλιση, κλικ σε συγκεκριμένους συνδέσμους ή παρακολούθηση βίντεο. Επίσης, παρακολουθεί τους χρήστες σε όλες τις συσκευές, ώστε να μπορείτε να δείτε πώς χρησιμοποιούν τον ιστότοπό σας τόσο σε φορητούς υπολογιστές όσο και σε κινητά τηλέφωνα.

Επιπλέον, το Google Analytics 4 είναι κατασκευασμένο για να αξιοποιεί την τεχνολογία μηχανικής μάθησης AI (artificial intelligence). Τα μοντέλα μηχανικής μάθησης που διαθέτει μπορεί να εντοπίζει αυτόματα ανωμαλίες στα δεδομένα σας και να σας προειδοποιεί για πιθανά προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να υπεραναλύεται τα δεδομένα σας για να βρείτε αρνητικές τάσεις για τις διορθώνετε μόνοι σας – το Google Analytics 4 θα σας ειδοποιεί όταν κάτι χρειάζεται προσοχή!

Πώς να ρυθμίσετε το Google Analytics 4.

Το πρώτο βήμα για τη ρύθμιση του Google Analytics 4 είναι η δημιουργία μιας νέας ιδιότητας. Δεν μπορείτε να μετατρέψετε μια υπάρχουσα ιδιότητα ή προβολή του Universal Analytics σε ιδιότητα GA4, οπότε θα πρέπει να τη δημιουργήσετε από την αρχή και να επαναρυθμίσετε τον κώδικα παρακολούθησης. Αυτό μπορεί να φαίνεται δύσκολο αν έχετε ήδη ρυθμίσει το Universal Analytics, αλλά αξίζει τον κόπο. Αν δεν θέλετε να χάσετε τα υπάρχοντα δεδομένα σας, μπορείτε πάντα να δημιουργήσετε επάνω στην ήδη υπάρχουσα ιδιότητα Google Analytics μια δεύτερη ιδιότητα για τον λογαριασμό GA4.

  • Πλοηγηθείτε στην ενότητα “Διαχειριστής” κάνοντας κλικ στο εικονίδιο με το γρανάζι κάτω αριστερά στην οθόνη σας.
  • Αν δεν έχετε ήδη μία ιδιότητα google analytics eπιλέξτε “Δημιουργία ιδιότητας”, αν ήδη έχετε μία ιδιότητα επιλέξετε “Βοηθός ρυθμίσεων GA4”, ακολουθήστε τα βήματα και στη συνέχεια, επιλέξτε “Web” από το αναπτυσσόμενο μενού.
  • Συμπληρώστε κάθε ένα από τα απαιτούμενα πεδία και κάντε κλικ στο “Δημιουργία”.
  • Η επόμενη οθόνη θα σας ρωτήσει αν θέλετε να αντιγράψετε ή να εισαγάγετε δεδομένα από προηγούμενη ιδιοκτησία. Εάν δημιουργείτε μια νέα ιδιότητα GA4 για έναν υπάρχοντα ιστότοπο, θα πρέπει να επιλέξετε “Ναι”. Αυτό θα σας δώσει πρόσβαση σε ιστορικά δεδομένα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την υποβολή αναφορών και ανάλυσης.
  • Αφού επιλέξετε “Ναι”, επιλέξτε τον λογαριασμό GA4 και την ιδιότητα από την οποία θέλετε να αντιγράψετε δεδομένα και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο “Create Stream” (Δημιουργία ροής).
  • Το επόμενο βήμα είναι αυτό που συχνά παραλείπεται από τους χρήστες και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην πορεία: ρυθμίστε την παρακολούθηση μετατροπών! Επιστρέψτε στην ενότητα “Διαχείριση” και επιλέξτε “Όλα τα προϊόντα” στο αναπτυσσόμενο μενού κάτω από τον “Κωδικό παρακολούθησης”. Αυτό θα σας μεταφέρει σε μια σελίδα όπου μπορείτε να δημιουργήσετε συμβάντα μετατροπής απευθείας στο GA.
  • Δοκιμάστε τη ρύθμιση: Βεβαιωθείτε ότι όλα τα συμβάντα σας ενεργοποιούνται και καταγράφονται σωστά.

Μπορείτε να δείτε εδώ σχετικές οδηγίες μετάβασης.

Τι μπορείτε να παρακολουθείτε με το GA4;

  • Pageviews (προβολές σελίδων)
  • Μοναδικές προβολές σελίδων
  • Χρόνος στη σελίδα
  • Διάρκεια συνεδρίας (session)
  • Μετατροπές από στόχους και γεγονότα που έχετε ορίσει στην ιδιότητα analytics (όπως αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, υποβολές φόρμας lead, λήψεις PDF κ.λπ.)
  • Πληροφορίες απόκτησης και συμπεριφοράς σχετικά με τους χρήστες που επισκέφθηκαν τον ιστότοπό σας (όπως η πηγή της επίσκεψης, ο αριθμός των σελίδων που προβάλλονται ανά συνεδρία, η χώρα στην οποία βρίσκονται, η γλώσσα που μιλούν, ο τύπος της συσκευής τους και άλλα)

Μιλήστε με ειδικούς

Εάν χρειάζεστε υποστήριξη με τη μετεγκατάστασή σας στο GA4, επικοινωνήστε εδώ.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

reading more...